Tabung Pendidikan

Tuesday, March 2, 2010

Jenaka

Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.
budak  : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak  : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????




Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati
Amin.   : Shan Kenapa menangis?
Amin    : Saya datang untuk ujian darah.
Shan    : Awak takut ke?
Amin    : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin   :  Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan   :  Saya datang untuk ujian air kencing...


Orang Asli Dan Polis
orang asli   : selamat pagi tuan
polis        : selamat pagi
polis        : apa hal
orang asli   : saya nak buat repot tuan
polis        : fasal apa tu
orang asli   : kawan saya di baham harimau
polis        : pukul berapa
orang asli   : dia tak pukul, terkam
polis        : habis?
orang asli   : tak habis, tinggal kepala

1 comment: