Tabung Pendidikan

Tuesday, March 2, 2010

Baju Cinta

Seorang ibu mertua ( berumur lingkungan 50an ) datang menziarahi rumah anak menantu perempuannya yang baru berkahwin. Setelah membunyikan loceng , si mertua terkejut kerana mendapati menantu perempuannya yang  membuka pintu tanpa seurat benang pun di badannya .

Tanpa di tanya , si menantu berkata " saya sedang   menunggu suami saya pulang dari berkerja !!! "
" Tapi kau telanjang !!! ??? " marah si ibu mertua . " Ini BAJU CINTA saya " balas si menantu
" BAJU CINTA ??? " si mertua kehairanan ,
" Ya , suami saya menyukainya , saya juga begitu senang  MEMAKAInya"    " Saya harap mak dapat balik dulu sebelum suami saya  pulang kerana tentu suami saya nanti akan berasa malu  melihat saya memakai BAJU CINTA ini di hadapan mak "   pinta si menantu .

Si mertua faham kehendak anak menantunya , dalam fikirannya mungkin itu cara terbaru si isteri melayan sang suami . Di dalam perjalanan pulang si mertua mendapat idea ... fikirnya dengan mengikut cara anak menantunya , sudah tentu dia dapat mengeratkan hubungan dengan suaminya yang sudah berumur .    Sesampai di rumah , si mertua tadi menanggalkan semua  pakaiannya , mandi , berbedak dan memakai minyak wangi  sewangi-wanginya . Kemudian si mertua tadi pun menunggu  suaminya pulang dari bekerja .
Selang beberapa ketika suami si mertua tadi pulang , dengan bangganya si mertua tadi menayangkan tubuh badan yang tanpa seurat benang kepada suaminya ( dengan gaya  ala Marilyn Monroe ) .

" Kenapa dengan kau nie ... buang tebiat ??? " marah si suami tadi .
" Inilah BAJU CINTA bang " kata si mertua tadi , " Hah !!! BAJU CINTA ??? " soal si suami sambil memandang  dari atas ke bawah .
Seketika si suami tadi menambah

" KENAPA TAK SETERIKA DULU ??? NAMPAK SANGAT KEDUTNYA "

1 comment: