Tabung Pendidikan

Tuesday, May 4, 2010

Makhluk Aneh A.K.A Jebon

aku pusing2 dalam internet,aku terjumpa pulak makhluk aneh siap dengan pic sekali.Makhluk pelik ni tak ada pulak jumpa dalam malaysia..Yang paling pelik pun di malaysia ada bigfoot..tu pon tak ada sahih yang dapat buktikan.Dibawah aku senaraikan makhluk tersebut:-

1. Ahool 

 Ahool adalah kelawar yang berukuran raksasa. Rentang sayapnya berukuran lebih dari 7 kaki. Haiwan ini pernah dilihat di sekitar Jawa. dan di percayai masih ada di gua gua. 





2. Serigala Andrean 

 Serigala Andrean diketahui jelas bentuknya, namun sering kelihatan di sekitar Artik dan Amerika Utara.Dah ;a tak ada bulu,macamana la nak duduk tempat sejuk..siap ada kedut kedut lagi..





. 3. Kucing Rubah 


Kucing Rubah merupakan sejenis karnivor baru yang ditemukan di 
Kalimantan. Ukurannya lebih besar dari kucing biasa, memiliki bulu 
berwarna merah, ekor yang panjang, dan kaki depan lebih panjang 
daripada kaki belakang seperti katak. Haiwan ini mirip kacukan antara 
kucing dan rubah. 





4. Tsuchinoko 


Spesies ular yang amat langka dan aneh, berperut gendut mirip botol 
atau pin boling dengan ekor yang kecil mirip ekor tikus. Pernah dilihat 
di Hokkaido, Jepun. 


5. Yeti 


Serupa dengan Bigfoot, muncul di wilayah Himalaya. Bagi warga sekitar hutan tersebut, makhluk ini adalah penjaga hutan, dan tidak boleh di buru. Yeti atau Manusia Salju yang Menakutkan adalah sejenis primat besar yang menyerupai manusia yang menghuni wilayah pegunungan Himalaya di Nepal dan Tibet. Nama Yeti dan Meh-Teh umummnya digunakan secara luas oleh masyarakat di wilayah tersebut, dan dianggap sebagai kisah sejarah dan mitos yang masih misterius. Orang-orang Nepal juga menyebutnya “Bonmanche” yang berarti “manusia liar” atau “Kanchanjuga rachyyas” yang berarti “Iblis Kanchanjunga.” 




Kat Malaysia apa makhluk pelik yang kita ada ye???




19 comments:

  1. Hm,seram sejuk bila tengok gambar2 binatang pelik2 ni..he..he..

    ReplyDelete
  2. i kalau nmpk haiwan pelik mesti cabut lari laju2.. takut la.. mane tau bahaya ke binatang tu

    ReplyDelete
  3. geli la tgk menatang yg xde bulu tuh..huhuhu

    ReplyDelete
  4. Tsuchinoko..comel jek name dia...mesti name org yg jumpe tu kan..??hehe

    ReplyDelete
  5. yg pelik skit tue.. yg yeti tue.. pic tue betul ker?

    mcm hantu je...

    ReplyDelete
  6. eee.. menakutkan jer.. kalau jumpa mau larik tak cukup tanah ni..

    kat mesia makhluk pelek nyer ada lah manusia yg pandai buat dan buang anak..

    ReplyDelete
  7. kucing rubah tu macam rupa bentuk harimau tasmania..huhu~

    ReplyDelete
  8. uish.. haiwan2 nie kat zoo malaysia pun macam takde je..

    ReplyDelete
  9. yeti name dia..mcm name orang je..

    ReplyDelete
  10. ooo... klu kat M'sia yang aku ingat beberapa tahun yg lepas... gempak lembu naik keta wira... wakaka

    ReplyDelete
  11. hihieew chumell lorrrhh yetti tuh :))

    ReplyDelete
  12. ngeri jugak tgk pic2 ni. tapi ni betul ke?thanks for sharing..

    ReplyDelete
  13. Mampir nich...
    menarik sekali blog anda, dan saya sangat suka..
    Salam....
    oh ya ada sedikit info nich tentang bibit jabon dan kayu jabon semoga bermanfaat...

    ReplyDelete